Pages


I made this widget at MyFlashFetish.com.

Search

Friday 12 August 2011

KURSUS IMAM MUDA SMK TANJUNG PAUH.


Kursus yang dirancang ini merupakan program  tahunan yang sering dilaksanakan oleh kelab Facilitator and Traning Group (FTG). Tujuan kursus ini dijalankan untuk memberi pendedahan  kepada pelajar bertujuan bagi menyemai budaya islam dalam diri setiap pelajar dan . Kursus yang diberikan berbentuk pendekatan kerohanian dari sudut memberi kesedaran emosi dan spiritual agar dapat memupuk keyakinan diri dan seterusnya menjadi insan cemerlang dalam mengharungi cabaran-cabaran dalam kehidupan. Kursus ini dianjurkan oleh Pusat Islam dibawah kelab Facilitator and Training Group (FTG), Universiti Utara Malaysia. Kursus ini juga  dijalankan bertujuan melahirkan imam-imam muda dikalangan pelajar serta membentuk akhlak-akhlak yang mulia.

GAMBAR- GAMBAR SEPANJANG AKTIVITI.







Ceramah yang disampaikai oleh 
Ustaz Yusnaidi bin M.D Sabri berkenaan akhlak dalam islam.






 Pelajar-pelajar khusyuk mendengar ceramah mengenai rukun-rukun dalam solat yang di sampaikan sendiri oleh pegawai Pusat Islam Universiti Utara Malaysia.







Pelajar-pelajar didedahkan cara bersolat. 







selepas pelajar-pelajar didedahkan dengan teori, kini praktikal pula bagi mengenal pasti kelemahan-kelemahan pelajar. Ia dilakukan secara kumpulan kecil yang dibantu oleh fasi-fasi.




 selepas selesai praktikal pelajar diajar bacaan ayat lazim yang dilakukan secara kumpulan kecil yang dibantu oleh fasi-fasi yang terlatih.



Kenangan Fasilitator-fasilitator dan wakil dari Persatuan Ibu Bapa dan Guru 
SMK TANJUNG PAUH 

No comments:

Post a Comment